راه اندازی رستوران نیاز به اقداماتی از قبل برنامه ریزی شده دارد، اولین قدم بر آورد هزینه ها میباشد و این نکته ی بسیار مهمی برای شروع هر گونه کسب و کار میباشد.

راه اندازی رستوران را باید توسط برنامه ایی که از قبل تنظیم شده و طبق اصولی دقیق برای رسیدن به موقعیتی شایسته و ممتاز همراه با در آمدی مناسب و سرشار از فایده ایجاد شود.

در ادامه این مطلب چگونگی و هزینه های مورد نیاز و تجهیزات به همراه عوامل موثر در راه اندازی رستوران خواهیم پرداخت.    

آیا مکان و مقدار هزینه در تهیه ملک در راه اندازی رستوران موثر است؟

قطعا راه اندازی رستوران در شهر اصفهان یا شهری دیگر مانند تهران کاملا متفاوت است. این تاثیر حتی در خیابان خاص و پر رفت آمد نیز تاثیر گذار است.

برای راه اندازی یک رستوران میبایست در اولین گام تصمیم خود را برای چگونگی نوع کاربری از رستوران را مشخص نموده و انتخاب نوع عرضه غذاهای ایرانی گرفته تا فرانسوی و یا ایتالیایی بودن رستوران را مشخص کنید.

مکان راه اندازی رستوران

عرضه و سرو کردن غذاهای بین المللی و دریایی، عربی، مدیترانه ایی و یا فست فود، تنوع در منوی غذای یک رستوران اهمیت بسیاری دارد.

نام گذاری و انتخاب نامی مناسب به عنوان برند و یا معرف رستوران نیز بسیار موثر خواهد بود، انتخاب نام مناسب در کنار ارائه بهترین منوی غذایی و با کیفیت سرشار میتواند در شهرت رستوران بسیار تاثیر گذار باشد.

مهم ترین قدم برای راه اندازی رستوران که اولین و اساسی ترین نکته نیز میباشد که بیشترین هزینه را به خود اختصاص میدهد انتخاب موقعیت مکانی و شرایط محیطی ملک برای راه اندازی رستوران خواهد بود.

در این مرحله از راه اندازی رستوران باید به طور کامل از موقعیت های منطقه ایی شهر اصفهان از جهت بالا یا پایین بودن قیمت ملک و شرایط محیطی و فرهنگی منطقه میباشد.

ممکن است از توان مالی خوبی برخوردار باشید و بخواهید ملک مناسبی را خریداری نموده، ویا بخواهید به عنوان ملک اجاره ایی اقدام کنید، در کل میبایست مساحت و متراژ ملک را در نظر بگیرید و سپس اقدام بنمایید.

راه اندازی رستوران و انتخاب ملک مناسب با مساحت کافی باید در نظر داشته باشید که رستوران شامل چند بخش میباشد و نیاز به فراهم سازی قسمت های مختلفی مانند: سالن اصلی جهت سرو غذا، سردخانه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محل استراحت کارکنان و رختکن میبایست ایجاد شود.

با فراهم سازی و ایجاد موارد ذکر شده میتوانید تا این مرحله از راه اندازی رستوران و مربوط به ملک را که اولین و مهم ترین بخش میباشد و از لحاظ مالی نیز بیشترین هزینه را به خود اختصاص میدهد را میتوانید محاسبه کنید.

راه اندازی رستوران یکی دیگر از موضوعات مهم را شامل میشود که آن توجه به هزینه های مربوط به ملک میباشد، زیرا نباید تمامی سرمایه خود را برای ملک هزینه کنید، در ادامه راه اندازی رستوران هزینه های دیگری که شامل تجهیزات، دکوراسیون و خرید لوازم رستورانی میباشد را نیز خواهید داشت.

به هر حال برای سود دهی و شناخته شدن رستوران مدتی زمان نیاز است و شاید چند ماه اول نیاز به پشتوانه مالی داشته باشید، پس بهتر است تمامی بودجه و سرمایه خود را بدون توجه به چنین مسائلی هدر ندهید تا با خیال آسوده و در گذر زمان به شرایطی ایده آل خود برسید.

هزینه بازسازی و دکوراسیون فضای داخلی رستوران

زادمن راه اندازی رستوران و طراحی دکوراسیون در اصفهان را با بالاترین کیفیت و استاندارد انجام می دهد. لطفا از نمونه کارهای ما دیدن فرماید.

راه اندازی رستوران ، ایجاد و طراحی دکور داخلی به شکلی زیبا و جذاب میتواند به کسب و کار شما رونق و موجب رضایت مشتریان شود. طراحی و ساخت فضای زیبای داخلی برای رستوران بسیار مهم است و اولین کار بعد از تهیه ملک طراحی دکوراسیون میباشد.

برای راه اندازی یک رستوران موفق و پر طرفدار باید تغییراتی را در شرایط ظاهری ملک ایجاد نمود، این تغییرات شامل نمای بیرونی، داخلی رستوران و باز سازی میباشد. این باز سازی ها شامل: کفپوش، سنگ و کاشی کردن دیوارها، نور پردازی و هر چیزی که محیط را زیبا تر و از لحاظ بهداشتی مناسب میسازد و لازمه ی شرایط کاری شما میباشد باید بهره گرفت.

همچنین برای طراحی داخلی و نمای بیرونی و ایجاد محیطی زیبا برای راه اندازی رستوران میتوانید از یک متخصص طراح دکوراسیون با تجربه کمک بگیرید. استفاده و کمک گرفتن از یک طراح میتواند موجب کاهش چشمگیر هزینه های تغییر دکوراسیون ، زیبایی دو چندان محیط، جلب نظر مشتری،  ایجاد احساس دلنشین و آرامش در رستوران گردد.

تجهیزات و هزینه ها چه تاثیری در راه اندازی رستوران دارند.

راه اندازی رستوران و هزینه های خرید تجهیزات رستوران در اصفهان موضوعی است که شاید برای برخی پیچیده باشد. ما در زادمن در این زمینه به شما مشاوره می دهیم.

راه اندازی رستوران و تجهیز نمودن آن به لوازم مخصوص آشپزی و طبخ غذا با هزینه هایی همراه میباشد که از عمده مخارج در بر گیرنده رستوران میباشد. البته مهم است که با لوازم لوکس و حرفه ایی رستوران را تجهیز کنید، ولی برای کم تر شدن مخارج میتوانید با تهیه تجهیزات ، لوازم رستورانی و آشپزخانه ایی به شکل اجناس دست دوم اما سالم و با کیفیت بهره بگیرید. 

لوازم و تجهیزات رستورانی و آشپزخانه به دو دسته تقسیم میشوند، این دو دسته شامل لوازم فضای اصلی سالن و تجهیزات مربوط به آشپزخانه میباشند.

  • لوازم و تجهیزات سالن و فضای رستوران: میز و صندلی، سرویس ظروف، گلدان، رومیزی و ….
  • لوازم و تجهیزات آشپزخانه ایی رستوران: کباب زن، یخچال فریزر، اجاق، ماشین ظرف شویی، دیگ، قاشق و چنگال و …

هزینه مواد اولیه و تامین مواد خوراکی و نوشیدنی

راه اندازی رستوران در اصل وابسته به خوراک و غذای تهیه شده در آن میباشد. میبایست در همان روزهای شروع فعالیت با شرکت های تامین کننده مواد خوراکی و نوشیدنی با کیفیت و سالم قرار دادی تنظیم بنمایید، مرغوبیت و کیفیت مواد اولیه که در پخت و طبخ غذا ها استفاده میشوند بسیار مهم است. رعایت و استفاده از مواد خوراکی اولیه موجب دلچسب تر شدن طعم غذا و ایجاد رضایت در مشتری میشود.

هزینه مواد اولیه و تامین مواد خوراکی و نوشیدنی

فراهم کردن مواد اولیه خوراکی و نوشیدنی میبایست به گونه ایی تنظیم شود که با شرکت های تامین کننده بر سر قیمت نهایی به توافق برسید و این مشارکت و توافق شامل تخفیف های ویژه و کم شدن هزینه ها برای شما و داشتن مشتری دائمی برای شرکت  تامین کننده میباشد. اما در این بین نباید کیفیت محصولات چه نوشیدنی و یا مواد اولیه برای پخت غذا پایین آورده شود، زیرا کیفیت مواد اولیه در تهیه غذا و عرضه به مشتریان اولین و مهمترین تعهد در کار نسبت به خودتان و مشتری ها میباشد.

بیمه کارکنان و حقوق پرسنل در رستوران

راه اندازی رستوران نیاز به آشپز حرفه ایی، پرسنل، گارسون و یا چند پیک موتوری دارد. این امر نیاز به بررسی شرایط مراجعه مشتریان و سفارش دهندگان غذا دارد. در کل برای اداره رستوران خود نیاز به تعدادی پرسنل دارید که به نسبت فعالیت و تخصص خودشان مزد و حقوق بیشتری دریافت میکنند. البته در برخی از رستوران ها برای کمتر شدن هزینه ها پرسنل خود را از بین کارگران بدون تجربه انتخاب میکنند تا حقوق کمتری پرداخت کنند، در صورتی که این امر موجب پایین آمدن کیفیت در تهیه غذا و سرویس دهی به مشتری ها خواهد شد.

در نظر داشته باشید که به یک حسابدار با تجربه جهت انجام امور مالی استخدام کنید، یک حسابدار ماهر میتواند از بعضی زیان های مالی پیشگیری به عمل آورد.

راه اندازی رستوران و ایجاد کسب و کار حتما نیاز به بیمه دارد، بیمه شدن پرسنل و کارکنان نیز بسیار مهم است و باید صورت بگیرد. بنابراین توسط بیمه های تامین اجتماعی، بیمه آتش سوزی، بیمه سرقت و بیمه مسئولیت جهت حوادث احتمالی برای پرسنل و مشتریان رستوران داشتن بیمه در تمام زمینه ها برای رستوران الزامی میباشد و در صورت رخ دادن حوادث توسط بیمه شما حمایت خواهید شد و نیازی به پرداخت خسارت های سنگین در مواقع بروز حادثه نخواهید داشت.

بازاریابی و هزینه تبلیغات رستوران چگونه است.

راه اندازی رستوران نیاز بسیار زیادی به بازاریابی و تبلیغات دارد و این تبلیغات میتواند موجب شهرت رستوران شما در شهر گردد. تبلیغ گسترده میتواند باعث رونق گرفتن کسب و کار شما شود و سرعت جذب برای شناخته شدن توسط مشتری را افزایش خواهد داد.

برخی هزینه های تبلیغات شامل چاپ کارت ویزیت، لوگو، چاپ منو و چاپ کوپن های تخفیفی برای مشتریان می باشد.

همچنین توسط بازاریابی میتوانید با کارخانه ها ، شرکتها و ارگان های دولتی قرار داد تنظیم کرده و با تامین نیاز آنها میتوانید کسب درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

در راه اندازی رستوران با تبلیغات وسیع و هزینه کردن درست میتواند برای شما و کسب درامدتان موثر واقع شود. در واقع تبلیغات اصولی و درست تمامی هزینه های در برگیرنده را به شما برمیگرداند.

با ایجاد یک سایت برای معرفی رستوران خود و یا استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میتوانید به شهرت و آشنایی مردم با رستوران و نوع غذاهای موجود در منوی آشپز رستوران بپردازید.

هزینه های جانبی و غیر منتظره رستوران کدام هستند؟

راه اندازی رستوران دارای هزینه های دیگری نیز می باشد که مربوط میشوند به پراخت قبوض آب، برق، گاز.

هزینه هایی نیز مربوط به سرویس و تعمیر لوازم و همچنین خرید محصولات بهداشتی مانند مایع های ظرف شویی و دستشویی.

در این بین ممکن است با هزینه هایی جهت تاسیسات و یا موارد غیر منتظره نیز رو برو بشوید که البته با مدیریت درست به راحتی قابل انجام و یا پیشگیری میباشند.

راه اندازی رستوران نیاز به انجام و طی کردن مراحل و پرداخت کردن هزینه هایی دارد که برای شما توضیح دادیم. در نتیجه شما میبایستی با استفاده از این مطالب و یا کمک گرفتن از تجربه اشخاص دیگری که تجربه اداره کردن رستوران را داشته اند بهره بگیرید. در کل همه جوانب را سنجیده و با برنامه ریزی و به سمت جلو بروید تا به موفقیت برسید.

گروه تولیدی زادمن در واقع یکی از ارائه دهندگان بزرگ در زمینه تولید تجهیزات رستورانی میباشد و تلاش میکند تا همواره محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان عرضه بنماید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *