راه اندازی سبزی خرد کنی به روش صنعتی نکات 100 درصد مهم

راه اندازی سبزی خرد کنی - کسب و کار سبزی خرد کنی - سبزی خرد کنی - مغازه سبزی خرد کنی - راه اندازی مغازه سبزی خرد کنی

فهرست مطالب

راه اندازی سبزی خرد کنی به روش صنعتی و نکات 100 درصد مهم آن به شما کمک می‌کند که در ابتدای راه اندازی کسب و کار سبزی خرد کنی، بهتر و با دانش بیشتر نسبت به انتخاب مکان سبزی خرد کنی خودتان و خرید تجهیزات مورد نظر اقدام کنید. قبل از شروع هر کسب و کاری نیاز است که تمامی جوانب را به خوبی بسنجیم تا بتوانیم در آینده بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

راه اندازی سبزی خرد کنی - کسب و کار سبزی خرد کنی - سبزی خرد کنی - مغازه سبزی خرد کنی - راه اندازی مغازه سبزی خرد کنی

امروزه با توجه به اینکه بسیاری از خانم‌ها به کارهای اداری و بیرون ازخانه مشغول هستند، مسئله سبزی خردکردن دغدغه‌ایی برای همه خانواده ها است. نیاز به سبزی‌های خرد کرده در فرهنگ ایرانی و غذاهای ویزه آن به شدت بیشتر از دیگر فرهنگ‌ها است. قورمه سبزی و کوکو سبزی و دیگر غذاهایی که حاوی سبزی خرد کرده هستند، در فرهنگ ایرانی بشدت خواهان دارند و این میزان از نیاز خانواده‌های ایرانی یک فرصت عالی برای درآمد زایی از راه اندازی سبزی خرد کنی و سبزی پاک کرده و خرده کرده است.

مهمترین مسئله برای راه اندازی سبزی خرد کنی ، رعایت موارد بهداشتی در تمامی مراحل سبزی خردکنی می باشد که استفاده از دستگاه‌های مناسب می‌تواند به این مورد کمک کند برای راه اندازی سبزی خرد کنی ، دستگاه‌هایی که خریداری می کنید، باید از جنس استیل باشند (استیل 304 یا 430 که استیل 304 بهتر ولی گران قیمت تر است). جنس استیل از نظر بهداشت دارای استاندارد ویژه است و در مسائل بهداشتی مانند تمیز کاری و زنگ نزدن اهمیت دارند.

برای راه اندازی سبزی خرد کنی به روش صنعتی باید توجه داشته باشید که سبزی همیشه مرطوب است و نیاز به شست و شوی کامل دارد. هم چنین گل و لای حاصل از سبزی روی میز ها و کف زمین ممکن است همیشه ریخته شود، پس توجه داشته باشید که تمام قسمت های مغازه باید قابل شست و شو باشند.

سبزی خرد شده یکی از مواد اولیه ایی است که  مورد مصرف روزانه هر خانواده ایی می باشد. روند کار سبزی خردکنی بدین ترتیب است که انواع سبزی ها بایستی ابتدا گل زدایی، ضد عفونی و شسته شوند. پس از آن بایستی به وسیله دستگاه سبزیجات را خرد کرده و در نهایت بسته بندی کرد.

سبزی خرد کن سبزیران - دستگاه سبزی خرد کن برند سبزیران- سبزی خرد کن صلواتی - سبزی خرد کن بشقابی - راه اندازی سبزی خرد کنی

کل فعالیت های لازم برای راه اندازی سبزی خرد کنی به طور خلاصه در زیر آمده است :

  • گل زدایی و گرفتن خاک و سایر مواد اضافی چسبیده به سبزیجات
  • ضد عفونی کردن سبزی ها الزامی است.
  • شست و شو و آبکشی
  • آب گیری (گرفتن آب اضافی شست و شوی سبزی‌ها)
  • خرد کردن سبزی ها
  • بسته بندی و نگهداری
راه اندازی سبزی خرد کنی - کسب و کار سبزی خرد کنی - سبزی خرد کنی - مغازه سبزی خرد کنی - راه اندازی مغازه سبزی خرد کنی

چراراه اندازی سبزی خرد کنی در ایران درآمد زا است ؟

  • میل ایرانی‌ها به مصرف غذاهای شامل سبزی خرد کرده بسیار زیاد است. تقریبا در هر رستورانی قورمه سبزی را می‌توانید سفارش دهید و اکثر ایرانی‌ها قورمه سبزی را دوست دارند. پس راه اندازی سبزی خرد کنی در چنین فرهنگی مشتریان خاص خودش را دارد.
  • در زندگی مدرن مردم مایل به خرید مواد غذایی آماده دارند و اصولا در زندگی مدرن، راحتی و آسایش انتخاب اول است. در راه اندازی سبزی خرد کنی شما زحمت می کشید و از فراهم کردن آسایش برای مردم درآمد ویژه ای کسب می کنید.
  • کسب و کار سبزی خرد کنی زحمت شستن و تمیز کردن سبزی‌ها را از دوش بانوان خانه دار و سایر مردم کم می‌کند.
  • پاک کردن سبزی های خاص مانند سبزی خوردن زحمت عظیمی را از دوش افراد و بانوان خانه دار بر می دارد. بسته بندی سبزی های پاک شده نیز کسب و کاری سود آور است.
  • پاک کردن سبزی ها برای بسیاری از افراد که توانایی آموختن فن و هنری خاص را ندارند، برای جامعه بسیار مفید است. افرادی مانند معلولین عزیز و افراد کم توان ذهنی می توانند در کارگاه های سبزی پاک کنی مشغول شوند.
  • راه اندازی سبزی خرد کنی اگر چه به ظاهر ساده است و شاید فکر کنید زحمت زیادی دارد ولی سخت در اشتباهید، سود حاصل از راه اندازی سبزی خرد کنی فقط به فروش سبزی محدود نمی شود، بلکه بسیاری از افراد و افرادی که در این زمینه مشغول هستند، در مغازه های خودشان دیگر محصولات ارگانیک و بسته بندی مانند عسل، شیرۀ انگور و… را به فروش می رسانند و سود خودشان را کسب می کنند. راه اندازی سبزی خرد کنی اگر چه ممکن است مانند دیگر مشاغل زحمت داشته باشد، اما توجه داشته باشید که درصد سود خوبی دارد و در سطح شهر همیشه مشتریان خاص خودتان را دارید.
راه اندازی سبزی خرد کنی - کسب و کار سبزی خرد کنی - سبزی خرد کنی - مغازه سبزی خرد کنی - راه اندازی مغازه سبزی خرد کنی
  • به طور کلی برای مبحث سبزی خردکنی دستگاه های زیر مورد استفاده است:
  1. وان استیل جهت خیساندن سبزیجات:
    این وان استیل در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و ابعاد آن بسته به فضای مشتری و حجم کار ایشان دارد. وان استیل عموما از ورق استیل نگیر با کد 304 ساخته می‌شود و دلیل آن مقاومت بسیار بالای این ورق نسبت به رطوبت و زنگ زدگی است.
    سبزی‌ها به مدت زمان متناسب با حجم و میزان آلودگی آنها، داخل این وان استیل درون آب خیس می‌خورند. سپس سبزیجات آبکشی شده و داخل وان دیگری ریخته می‌شود. در وان دوم سبزیجات در محلول آب و مواد گندزدا دوباره خیس خورده و در نهایت آبکشی می‌شوند.
    مرحله دوم آبکشی بعد از گل زدایی را می‌توان به کمک دستگاه مخصوص شستشوی سبزیجات نیز انجام داد.
  2. دستگاه شستشوی سبزیجات به کمک حباب هوا و جریان چشمه ایی :
    جهت سهولت کار شستشوی سبزیجات در حجم زیاد می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. در این دستگاه سبزیجات توسط یک سبد پلاستیکی داخل مخزن آب دستگاه قرار می‌گیرند. آب داخل دستگاه دارای مواد گندزدا می‌باشد. از کف دستگاه جریان آب چشمه‌ایی سبب تلاطم در سبزی‌ها می‌شود. همچنین حباب‌های تولید شده توسط دستگاه موجب تلاطم بیشتر در سبزیجات معلق در آب می‌شود.
    به کمک این مورد آلودگی‌های سبزیجات از آن جدا شده و در آب شناور می‌شوند. این عمل را می‌توان با تخلیه آب موجود در مخزن دستگاه چندین بار انجام داد تا به کیفیت مورد نظر برسیم. دستگاه سبزی شور چشمه ای را در سایت زادمن می توانید مشاهده کنید.
  3. دستگاه آبگیر سبزیجات یا سانترفیوژ:
    مرحله نهایی بعد از شستشوی سبزیجات، نوبت به آبگیری سبزیجات شسته شده می رسد. این دستگاه به کمک نیروی گریز از مرکز یا همان سانترفیوژ آب را از سبزیجات جدا می‌کند. این دستگاه دارای یک سبد از جنس استیل یا پلاستیک است که سبزیجات داخل آن ریخته می‌شود و سپس این سبد با سرعت قابل تنظیم شروع به چرخش می‌کند و به کمک این حرکت آب را از سبزیجات جدا می‌کند. سانتریفیوژ بهترین دستگاهی است که برای آب‌گیری سبزیجات مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود آن کیفیت سبزی ها را تضمین می‌کند. دستگاه آبگیر کاهو و سبزیجات یا همان سانتریفیوژ را در سایت زادمن می توانید مشاهده کنید.
  4. میز خشک کن سبزیجات:
    این میزها از جنس استیل و در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. بر روی آن یک صفحه توری از جنس استیل قرار می‌گیرد که سبزیجات بر روی آن ریخته می‌شود. در بالای سر میز ها می‌توان از فن‌های دمنده استفاده کرد که عمل خشک کردن آب سبزی را سریعتر انجام دهد.
    البته این میزها را می‌توان به صورت ریلی و نوار نقاله‌ایی هم ساخت که البته قیمت آن نسبت به مدل میز بسیار بالاتر است.
    نکته مهم در خرد کردن سبزی این است که کمترین میزان آب پس از شستشو در لابه لای سبزیجات باشد. زیرا وجود آب در سبزیجات، سبب له شدن آنها در حین خرد شدن می‌شود. هم چنین آب بعد از خشک شدن سبزی‌ها می‌تواند فرآیند خرابی و اکسید شدن (واکنش سبزی‌ها با اکسیژن هوا) را تسریع کند.
  5. سبزی خردکن صنعتی:
    یکی از مراحل مهم و وقت گیر در سبزی خرد کنی بحث خرد کردن سبزی است. این عمل توسط دستگاه سبزی خردکنی انجام می‌شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد که بهترین مدل آن برای حجم زیاد، سبزی خردکن بشقابی است.
    دستگاه سبزی خرد کن دیگری که برای این منظور مورد استفاده است، سبزی خردکن های سطلی یا بشکه ایی است. مشکلی که این خردکن ها دارند این است که سبزی هایی که در ته بشکه قرار می گیرند، بیشتر از سبزی‌های بالا خرد می‌شوند و همچنین کاربر دید خوبی بر روی سبزی‌های خرد شده ندارد. اما در سبزی خردکن بشقابی کاربر بصورت مداوم می تواند میزان خرد شدن سبزی ها را بررسی نماید.
    سبزی خردکن های بشقابی با توجه به قطر دهانه بشقاب آنها دسته بندی می شوند. رایج ترین قطر دهنه 60 سانتیمتر می باشد که این دستگاه 10 کیلوگرم سبزی را در هر بار در خود جای می‌دهد و طی 3 الی 5 دقیقه آنها را خرد می‌کند. هرچه زمان ماندن سبزی در سبزی خردکن بیشتر باشد سبزی بیشتر خرد می‌شود.
    امکان ساخت سبزی خردکن بشقابی با دهانه 70 و 80 نیز به صورت سفارشی وجود دارد.
راه اندازی سبزی خرد کنی - کسب و کار سبزی خرد کنی - سبزی خرد کنی - مغازه سبزی خرد کنی - راه اندازی مغازه سبزی خرد کنی- دستگاه سبزی خرد کن
دستگاه سبزی خرد کن بشقابی یکی از کارآمدترین دستگاه ها برای راه اندازی سبزی خرد کنی است.
  • تاپینگ مخصوص سبزیجات خرد شده :
    جهت نگهداری سبزیجات خرد شده در مغازه سبزی خرد کنی نیاز به یک تاپینگ سرد می‌باشد. تاپینگ سرد یک یخچال خوابیده است که بر روی سقف آن تعدادی کاسه استیل بنماری قرار دارد. در زیر این کاسه ها لوله های برودتی قرار گرفته که موجب خنک شدن سبزیجات داخل کاسه‌ها می‌شود.
    اگر سبزی در یخچال نگهداری نشود، به سرعت آب انداخته و خراب می‌شود.
  • فریزر :
    بسیاری از سبزیجات خردشده بایستی فریز شوند تا به مدت زمان زیادی ماندگاری داشته باشند. برای این منظور بایستی آنها را منجمد کرد تا بتوان برای زمان زیادی آنمنآنییینگهداری کرد. این مورد برای جابه جایی و پخش سبزیجات در سطح شهر نیز بسیار مهم است.
    البته در مقیاس کارخانه ایی و حجم تولید بالا و جهت برآورده کردن معیارهای مورد نیاز در پخش مواد غذایی در سطح شهر بایستی از پروسه انجماد سریع استفاده کرد که مورد بحث ما در این نوشته نیست.
    بهترین انتخاب برای فریزر، نمونه ایستاده آن است زیرا فضای کمتری می گیرد و کنترل کردن سبزیجات داخل آن ساده تر است.
    البته می توان برای این منظور از فریزرهای صندوقی نیز استفاده نمود که گزارش شده که ادارات بهداشت بسیاری از شهرها به فریزر صندوقی ایراد می گیرند.
  • دستگاه سرخ کردن سبزیجات :
    یکی از مواردی که در بحث سبزی خردکنی وجود دارد، سرخ کردن برخی سبزیجات خرد شده است . مخصوصا برای سبزی قورمه سبزی که بایستی در روغن تفت داده شود این مورد بسیار مهم است.
    برای این منظور بایستی از دستگاه تابه گردان استفاده شود که قیمت نسبتا بالایی دارد. در مقابل می توان از یک فر که دارای سنگ چدن بزرگ باشد نیز برای این منظور استفاده کرد.
  • دستگاه بسته بندی سبزیجات خرد و سرخ شده:
    بهترین دستگاه برای بسته بندی سبزیجات خردشده دستگاه دوخت پلاست است. این دستگاه دهنه کیسه پلاستیکی را به کمک حرارت می‌چسباند.
    دوخت پلاست دارای ابعاد دوخت مختلفی است که از دهنه 20 تا 60 سانتی‌متر و در دو حالت تک دوخت و دو دوخت موجود است.
    همچنین برای سهولت کار می‌توان از کیسه های پلاستیکی زیپ کیپ استفاده نمود.

چنانچه نیاز به راه اندازی سبزی خرد کنی دارید و نمی دانید که از کجا باید شروع کنید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به صورت رایگان دریافت کنید. 09130003677

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *