تجهیزات پیتزا فروشی ، وسایلی هستند که شما برای راه اندازی یک فست فود به آنها نیاز دارید. ولی آیا می دانید چه تجهیزاتی برای پیتزا فروشی مورد نیاز است؟ و چه امکاناتی برای راه اندازی پیتزا فروشی مورد نیاز است؟ با گروه زادمن ارائه دهنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی همراه باشید تا با تمامی وسایل مورد نیاز پیتزا فروشی آشنا شوید
برای راه اندازی یک پیتزا فروشی نیاز است که اول منوی کلی رستوران مشخص شود و بر طبق آن تجهیزات تهیه شود. ولی به طور کلی وسایل زیر نیاز است:
برای تهیه خمیر پیتزا میتوان از خمیر گیر یا میکسر سه کاره یا میکسر اسپیرال استفاده نمود. خمیر گیر ارزانترین نمونه دستگاه است و میکسر اسپیرال گران ترین نمونه و سرعت عمل و کیفیت خمیر در میکسر اسپیرال بسیار عالی است. در این میان میکسر سه کاره این حسن را دارد که هم برای تهیه خمیر استفاده می شود و هم برای تهیه انواع سس و هم زدن گوشت می توان از آن استفاده کرد.
نقش خمیر پهن کن در تجهیزات پیتزا فروشی چیست؟
بعد از تهیه خمیر بایستی آن را به فرم دایره ایی پهن کرده که برای اینکار از یک وردنه دستی می توان استفاده نمود. برای تعداد زیاد که کار دیگر از پهن کردن با دست میگذرد خمیر پهن کن به میان می آید. خمیر پهن کن دارای 2 یا 4 غلتک است که به وسیله ان خمیر به راحتی پهن شده و به فرم دلخواه در می آید.
خمیر ها پس از پهن شدن داخل قالب پیتزا یا همان ظرف پیتزا قرار می گیرند. سپس بر روی آنها سس مخصوص کف پیتزا زده می شود و در یخچال نگهداری می شود. این ظرف ها عموما از جنس آلومینیوم با روکش تفلون هستند. البته ظرف های آهنی با روکش تفلون نیز بعضا مورد استفاده است.
رنده برقی یا خلال کن برقی یکی از مهمترین وسایل در تجهیزات پیتزا فروشی
برای مهیا کردن مواد اولیه که بروی پیتزا استفاده می شود بایستی آنها را خرد کرد که بهترین ابزار برای این کار استفاده از خلا کن برقی می باشد. این دستگاه دارای تیغه های مختلف است که میتوان مواد را به شکل های مختلف رنده، ورقه، حبه و یا خرد کرد.
وسیله ای دیگری که برای تهیه مواد اولیه پیتزا مورد استفاده است کالباس بر است. به وسیله کالباس بر انواع سوسیس و کالباس را می توان ورقه کرده, و سپس ان را بوسیله چاقو یا دستگاه های دیگر خرد نمایید.
پس از آماده شدن مواد اولیه پیتزا بایستی برخی از مواد پخته و یا تفت داده شوند, برای این منظور نیاز به یک اجاق صنعتی حرفه ای است. این اجاق گاز می تواند در انواع مختلفی باشد. اجاق بسته به حجم کار می تواند 2، 4 یا 6 شعله باشد. همچنین می تواند رومیزی یا ایستاده باشد.
بعد از اینکه تمامی مواد اولیه مورد نیاز پیتزا حاضر و آماده شد بایستی,در یخچال خوابیده ایی که دارای ظروف استیل است, و به ان تاپینگ می گویند. نگهداری شود. تاپینگ یخچال خوابیده ایی است, که بر روی ان کاسه های استیل که دارای سیستم برودتی(سرد کننده) است قرار دارد. در زیر قسمت کاسه های استیل انباری وجود دارد, که می توان ان را به صورت یخچال یا فریزر ساخت. در این انباری عموما ظرف های پیتزایی که از قبل خمیر در آنها پهن شده است نگهداری می شود.
هنگامیکه مشتری سفارش یک پیتزا می دهد، آشپز یک ظرف پیتزا را از انباری تاپینگ درآورده و طبق فرمول خود روی آن را با مواد مختلفی که در کاسه های تاپینگ وجود دارد می پوشاند. بعد از این مرحله نوبت به فر پیتزا می رسد.
قلب یک مغازه پیتزا فروشی فر است. انتخاب یک فر پیتزای مناسب یکی از مهمترین آیتم های موفقیت و کیفیت در پخت پیتزا می باشد . امروزه فر های مختلفی وجود دارد از جمله فر گردان تنوری، صندوقی، ریلی یا تونلی که هر کدام از آنها دارای محاسن یا معایبی می باشند, که در مقالات جداگانه به بررسی انها می پردازیم.
خرید یک تنور گلی سنتی، اولین قدم برای چشیدن طعم واقعی و نوستالژیک نانهای محلی و خانگی است. اما همانطور که میدانید، بدنه این تنورها از گل پخته نشده یا نیمپخته (سفال) ساخته شده است و به همین دلیل در برابر تغییرات ناگهانی دما بسیار حساس هستند. اگر بدون انجام مراحل آب بندی اولیه تنور گلی، بلافاصله در […]
در دنیای رقابتی صنعت رستورانداری، اولین چیزی که پیش از طعم غذا یا دکوراسیون داخلی، توجه مشتری را به خود جلب میکند، نام رستوران است. نام یک رستوران لاکچری فراتر از یک برچسب ساده عمل میکند؛ این نام هویت، کلاس کاری، و وعدهای است که شما به مشتریان خاصپسند خود میدهید. انتخاب یک اسم هوشمندانه میتواند حسی […]
در صنعت رستورانداری و خدمات غذایی، فاصله بین “یک وعده غذایی عالی” و “یک تجربه ناامیدکننده”، اغلب تنها چند درجه سانتیگراد است. گرم نگه داشتن غذا در رستوران نه تنها یک مسئله مربوط به کیفیت و طعم، بلکه یک ضرورت حیاتی برای حفظ سلامت مشتریان و رعایت استانداردهای بهداشتی است. وقتی مشتری سفارشی میدهد، انتظار دارد غذا […]
در دنیای پویای صنعت غذا و مهماننوازی، ورود به بازار به عنوان یک کارآفرین نیازمند درک عمیق از مدلهای مختلف کسبوکار است. دو گزینه اصلی که پیش روی سرمایهگذاران قرار دارد، راه اندازی کترینگ و تاسیس رستوران است. اگرچه در هر دو مدل هدف نهایی ارائه غذای باکیفیت به مشتری است، اما زیرساختها، استراتژیهای عملیاتی، مدیریت منابع انسانی و […]
بازار رقابتی کافهها، خلاقیت و نوآوری را به یک ضرورت تبدیل کرده است. صرف داشتن قهوه خوب یا فضای دلنشین دیگر کافی نیست. برای اینکه کافه شما در میان انبوه گزینهها بدرخشد و مشتریان را نه تنها یک بار، بلکه بارها به سوی خود بکشاند، نیاز به استراتژیهای هوشمندانه و ایدههایی دارید که شما را […]
کباب در فرهنگ غذایی ما ایرانیها جایگاهی فراتر از یک غذای ساده دارد؛ کباب نمادی از دورهمیها، جشنها و اصالت است. با این حال، چالشهای پخت کباب به روش سنتی، از جمله دود فراوان، زحمت روشن کردن زغال و پخت نایکنواخت، باعث شده تا تکنولوژی به کمک آشپزخانهها بیاید. کباب پز تابشی یکی از این نوآوریهاست که […]
صنعت رستورانداری یکی از پرجنبوجوشترین و در عین حال چالشبرانگیزترین بخشهای اقتصاد است. با وجود جذابیتهای فراوان، صاحبان رستورانها با انبوهی از قوانین و مقررات، بهویژه در حوزه مالیات، روبرو هستند. درک صحیح و دقیق مالیات رستوران نه تنها برای جلوگیری از مشکلات قانونی و جریمهها ضروری است، بلکه بهینهسازی فرآیندهای مالی و افزایش سودآوری […]
کیافسی (KFC) نامی آشنا در دنیای فست فود است که با مرغ سوخاری طلایی و خوشطعم خود، میلیونها نفر را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. اما این برند چگونه از یک گاری کنار جادهای در دوران رکود اقتصادی آمریکا به یکی از بزرگترین زنجیرههای غذای سریع در جهان تبدیل شد؟ داستان کیافسی، […]
ممنون عالی بود
ممنون از حسن توجه شما
تشکر از توجه شما
بسیار سپاسگزار از اطلاع رسانی وآموزش شما بزرگواران