تجهیزات پیتزا فروشی ، وسایلی هستند که شما برای راه اندازی یک فست فود به آنها نیاز دارید. ولی آیا می دانید چه تجهیزاتی برای پیتزا فروشی مورد نیاز است؟ و چه امکاناتی برای راه اندازی پیتزا فروشی مورد نیاز است؟ با گروه زادمن ارائه دهنده تجهیزات آشپزخانه صنعتی همراه باشید تا با تمامی وسایل مورد نیاز پیتزا فروشی آشنا شوید

برای راه اندازی یک پیتزا فروشی نیاز است که اول منوی کلی رستوران مشخص شود و بر طبق آن تجهیزات تهیه شود. ولی به طور کلی وسایل زیر نیاز است:

اهمیت دستگاه خمیر گیر در تجهیزات پیتزا فروشی

اهمیت دستگاه خمیر گیر در تجهیزات پیتزا فروشی
برای مشاهده محصول خمیرگیر کلیک کنید.

برای تهیه خمیر پیتزا می‌توان از خمیر گیر یا میکسر سه کاره یا میکسر اسپیرال استفاده نمود. خمیر گیر ارزانترین نمونه دستگاه است و میکسر اسپیرال گران ترین نمونه و سرعت عمل و کیفیت خمیر در میکسر اسپیرال بسیار عالی است. در این میان میکسر سه کاره این حسن را دارد که هم برای تهیه خمیر استفاده می شود و هم برای تهیه انواع سس و هم زدن گوشت می توان از آن استفاده کرد.

نقش خمیر پهن کن در تجهیزات پیتزا فروشی چیست؟

بعد از تهیه خمیر بایستی آن را به فرم دایره ایی پهن کرده که برای اینکار از یک وردنه دستی می توان استفاده نمود. برای تعداد زیاد که کار دیگر از پهن کردن با دست می‌گذرد خمیر پهن کن به میان می آید. خمیر پهن کن دارای 2 یا 4 غلتک است که به وسیله ان خمیر به راحتی پهن شده و به فرم دلخواه در می آید.

برای مشاهده محصول خمیر پهن کن پیتزا ای تی ام ITM کلیک کنید.

ظرف یا قالب پیتزا در تجهیزات پیتزا فروشی

خمیر ها پس از پهن شدن داخل قالب پیتزا یا همان ظرف پیتزا قرار می گیرند. سپس بر روی آنها سس مخصوص کف پیتزا زده می شود و در یخچال نگهداری می شود. این ظرف ها عموما از جنس آلومینیوم با روکش تفلون هستند. البته ظرف های آهنی با روکش تفلون نیز بعضا مورد استفاده است.

برای مشاهده ظرف پیتزا آلومینیوم تفلون لطفا کلیک کنید

رنده برقی یا خلال کن برقی یکی از مهمترین وسایل در تجهیزات پیتزا فروشی

برای مهیا  کردن مواد اولیه که بروی پیتزا استفاده می شود بایستی آنها را خرد کرد که بهترین ابزار برای این کار استفاده از خلا کن برقی می باشد. این دستگاه دارای تیغه های مختلف است که می‌توان مواد را به شکل های مختلف رنده، ورقه، حبه و یا خرد کرد.

برای مشاهده دستگاه های خلال کن کلیک کنید.

کالباس بر چه نقشی در تجهیزات پیتزا فروشی دارد؟

وسیله ای دیگری که برای تهیه مواد اولیه پیتزا مورد استفاده است کالباس بر است. به وسیله کالباس بر انواع سوسیس و کالباس را می توان ورقه کرده, و سپس ان را بوسیله چاقو یا دستگاه های دیگر خرد نمایید.

برای مشاهده دستگاه کالباس بر لطفا کلیک کنید.

آیا اجاق گاز در تجهیزات پیتزا فروشی کاربرد دارد؟

پس از آماده شدن مواد اولیه پیتزا بایستی برخی از مواد پخته و یا تفت داده شوند, برای این منظور نیاز به یک اجاق صنعتی حرفه ای است. این اجاق گاز می تواند در انواع مختلفی باشد. اجاق بسته به حجم کار می تواند 2، 4 یا 6 شعله باشد. همچنین می تواند رومیزی یا ایستاده باشد.

اجاق گاز 4 شعله فر دار

جهت مشاهده محصول اجاق گاز 4 شعله رومیزی لطفا کلیک کنید.

تاپینگ پیتزا در تجهیزات پیتزا فروشی چیست؟

بعد از اینکه تمامی مواد اولیه مورد نیاز پیتزا حاضر و آماده شد بایستی,در یخچال خوابیده ایی که دارای ظروف استیل است, و به ان تاپینگ می گویند. نگهداری شود. تاپینگ یخچال خوابیده ایی است, که بر روی ان کاسه های استیل که دارای سیستم برودتی(سرد کننده) است قرار دارد. در زیر قسمت کاسه های استیل انباری وجود دارد, که می توان ان را به صورت یخچال یا فریزر ساخت. در این انباری عموما ظرف های پیتزایی که از قبل خمیر در آنها پهن شده است نگهداری می شود.

هنگامیکه مشتری سفارش یک پیتزا می دهد، آشپز یک ظرف پیتزا را از انباری تاپینگ درآورده و طبق فرمول خود روی آن را با مواد مختلفی که در کاسه های تاپینگ وجود دارد می پوشاند. بعد از این مرحله نوبت به فر پیتزا می رسد.

جهت مشاهده محصول تاپینگ سرد 190 سانتی کلیک کنید.

فر پیتزا مهمترین وسیله در تجهیزات پیتزا فروشی

قلب یک مغازه پیتزا فروشی فر  است. انتخاب یک فر پیتزای مناسب یکی از مهمترین آیتم های موفقیت و کیفیت در پخت پیتزا می باشد . امروزه فر های مختلفی وجود دارد از جمله فر گردان تنوری، صندوقی، ریلی یا تونلی که هر کدام از آنها دارای محاسن یا معایبی می باشند, که در مقالات جداگانه به بررسی انها می پردازیم.

فر پیتزا نوژن 3040SDG
فر پیتزا ریلی نوژن ۳۰۴۰SDG

رای مشاهده فر پیتزا هرماگی 1456 کلیک کنید.

در این میان تجهیزات زیادی هم به عنوان تجهیزات عمومی مورد استفاده است, که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میز کار استیل
  • یخچال ایستاده صنعتی
  • فریزر ایستاده
  • سینک ظرفشویی
  • هود استیل
  • آبچکان دیواری
  • سطل زباله
  • ترازو
  • لوازم خرده ریز آشپزخانه از قبیل چاقو، کاردک، چاقو تیز کن، فیش گیر

اشاره کرد.

برای مشاهده ویدئو فر پیتزا مجملی MIM1000 کلیک کنید.

4 دیدگاه در “تجهیزات پیتزا فروشی : 7 وسیله اصلی مورد نیاز

  1. ناشناس گفت:

    ممنون عالی بود

    1. admin3 گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

    2. admin3 گفت:

      تشکر از توجه شما

  2. ناشناس گفت:

    بسیار سپاسگزار از اطلاع رسانی وآموزش شما بزرگواران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *