در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم،یک نانوای ایتالیایی به علت قیمت بالای شکلات، مقداری
فندق و شکر و کره را با شکلات ترکیب کرد تا خمیری ارزان تر بدست آورد که تمام شهروندان
ایتالیا قادر به خریداری آن باشند. نوتلا از دو کلمه Nuts )آجیل) و پسوند معروف ایتالیایی ella تشکیل شده مثل: موتزارلا و کاراملا .
برای دیدن نوتلا بر روی نقشه کلیک کنید.
نوتلا از دهه 60 میلادی به دنیا عرضه شد, با وجود ترکیب بسیار ساده اش که شامل:
کاکائو
شکر
روغن پالم
فندق
شکل مایع این محصول و ترکیب آن باعث شد نوتلا به عنوان صبحانه ، کم کم به ماده اصلی دسرهای
دیگر نیز تبدیل شود.
این محصول که یکی از مشهورترین شکلات های تاریخ است،
به درجه ای از محبوبیت در جهان رسید که چند وقت پیش تمبر یادبودی به افتخار آن منتشر شد.
و البته سالگرد پنجاه سالگی تولید آن هم روز جهانی نوتلا نام گرفت! در دهه 70 و بعد از رونق گرفتن واردات هم نوتلا نتوانست جایی بین محصولات خوراکی محبوب برای خودش
باز کند و نحوه ورودش منحصر می شد.
به سوغات آوردن توسط مسافران به صورت یک علاقه شخصی تا یک کالای عمومی. در آن زمان عمده واردات
شکلات خارجی به کشور از ترکیه صورت می گرفت.
از آن جا که ترک ها هم در تولید شکلات صبحانه دستی بر آتش داشتند،
زمینه به شکل کمرنگی برای ورود اژدها مهیا شد.
در دهه 80 ورود شکلات های اروپایی به کشور شدت گرفت و نوتلا در کنار برادرش Kinder به یکی از ارکان
اصلی واردات خوراکی تبدیل شد اما مصرف آن همچنان محدود بود و تبدیل به خرده فرهنگ نشده بود.
برای دیدن مقالات دیگر کلیک کنید.
با گسترش شبکه های اجتماعی در اواخر دهه 80، شهرت نوتلا در کشور افزایش پیدا کرد و جوانان ایرانی هم
همپای فرنگی ها ، عکاسی و تجلیل از این شکلات را در دستور کار قرار دادند.
ایرانی ها تا به حال 46 هزار بار از هشتگ#نوتلا در این شبکه اجتماعی استفاده کرده اند.
شیک نوتلا ۲۶٪ کل فندق تولید شده در جهان را کارخانه تولید نوتلا خریداری می¬کند. در هر شیشه ۷۵۰ گرمی نوتلا حدوداً
۱۰۰ عدد فندق و.جود دارد و هر ۱۰۰ گرم آن حدوداً ۵۰۰ کیلو کالری دارد.
معروف ترین نوشیدنی که از نوتلا تهیه می شود شیکنوتلا بوده که برای تهیه آن به یک قاشق غذاخوری
نوتلا ، ۴ اسکوپ ۶۰ گرمی بستنی وانیل،۱۰۰ سی سی شیر پرچرب احتیاج داریم. با هرشیشه ۳۵۰ گرمی حدوداً ۶
عدد شیکنوتلا تهیه می شود.
افتتاح فروشگاه نوتلا برای افتتاح یک فروشگاه نوتلا حداقل ۲۰ متر فضای کار احتیاج دارید.
مهم ترین دستگاه های فروشگاهی برای تولید محصولات نوتلا به شرح زیر می باشد:
فریزر بستنی(تاپینگ)
بلندرهای قوی
شیکرهای صنعتی 3 لیوانه
یخچال ها
شو کیک(کیک بار)
ماشین های بستنی ساز یا ژلاتو
ماکروفر
ماشین اسپرسو و آسیاب قهوه
تاپینگ های مخصوص میوه و آجیل
گل خامه زن
وافل ساز
کرپ ساز
مجموعه بالا توسط گروه تولیدی تجهیزات آشپزخانه صنعنتی زادمن با قیمتی مناسب و در اسرع وقت در خدمت
خرید یک تنور گلی سنتی، اولین قدم برای چشیدن طعم واقعی و نوستالژیک نانهای محلی و خانگی است. اما همانطور که میدانید، بدنه این تنورها از گل پخته نشده یا نیمپخته (سفال) ساخته شده است و به همین دلیل در برابر تغییرات ناگهانی دما بسیار حساس هستند. اگر بدون انجام مراحل آب بندی اولیه تنور گلی، بلافاصله در […]
در دنیای رقابتی صنعت رستورانداری، اولین چیزی که پیش از طعم غذا یا دکوراسیون داخلی، توجه مشتری را به خود جلب میکند، نام رستوران است. نام یک رستوران لاکچری فراتر از یک برچسب ساده عمل میکند؛ این نام هویت، کلاس کاری، و وعدهای است که شما به مشتریان خاصپسند خود میدهید. انتخاب یک اسم هوشمندانه میتواند حسی […]
در صنعت رستورانداری و خدمات غذایی، فاصله بین “یک وعده غذایی عالی” و “یک تجربه ناامیدکننده”، اغلب تنها چند درجه سانتیگراد است. گرم نگه داشتن غذا در رستوران نه تنها یک مسئله مربوط به کیفیت و طعم، بلکه یک ضرورت حیاتی برای حفظ سلامت مشتریان و رعایت استانداردهای بهداشتی است. وقتی مشتری سفارشی میدهد، انتظار دارد غذا […]
در دنیای پویای صنعت غذا و مهماننوازی، ورود به بازار به عنوان یک کارآفرین نیازمند درک عمیق از مدلهای مختلف کسبوکار است. دو گزینه اصلی که پیش روی سرمایهگذاران قرار دارد، راه اندازی کترینگ و تاسیس رستوران است. اگرچه در هر دو مدل هدف نهایی ارائه غذای باکیفیت به مشتری است، اما زیرساختها، استراتژیهای عملیاتی، مدیریت منابع انسانی و […]
بازار رقابتی کافهها، خلاقیت و نوآوری را به یک ضرورت تبدیل کرده است. صرف داشتن قهوه خوب یا فضای دلنشین دیگر کافی نیست. برای اینکه کافه شما در میان انبوه گزینهها بدرخشد و مشتریان را نه تنها یک بار، بلکه بارها به سوی خود بکشاند، نیاز به استراتژیهای هوشمندانه و ایدههایی دارید که شما را […]
کباب در فرهنگ غذایی ما ایرانیها جایگاهی فراتر از یک غذای ساده دارد؛ کباب نمادی از دورهمیها، جشنها و اصالت است. با این حال، چالشهای پخت کباب به روش سنتی، از جمله دود فراوان، زحمت روشن کردن زغال و پخت نایکنواخت، باعث شده تا تکنولوژی به کمک آشپزخانهها بیاید. کباب پز تابشی یکی از این نوآوریهاست که […]
صنعت رستورانداری یکی از پرجنبوجوشترین و در عین حال چالشبرانگیزترین بخشهای اقتصاد است. با وجود جذابیتهای فراوان، صاحبان رستورانها با انبوهی از قوانین و مقررات، بهویژه در حوزه مالیات، روبرو هستند. درک صحیح و دقیق مالیات رستوران نه تنها برای جلوگیری از مشکلات قانونی و جریمهها ضروری است، بلکه بهینهسازی فرآیندهای مالی و افزایش سودآوری […]
کیافسی (KFC) نامی آشنا در دنیای فست فود است که با مرغ سوخاری طلایی و خوشطعم خود، میلیونها نفر را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. اما این برند چگونه از یک گاری کنار جادهای در دوران رکود اقتصادی آمریکا به یکی از بزرگترین زنجیرههای غذای سریع در جهان تبدیل شد؟ داستان کیافسی، […]