فست فود به چه وسایلی نیاز دارد؟

مراحل راه اندازی فست‌ فود

تنظیم طرح کسب‌وکار: قبل از اینکه بودجه‌تان را تهیه کرده و شروع به راه‌اندازی فست فود جدید خود کنید، یک طرح تجاری تنظیم کنید که بتوانید در حین مراحل راه‌اندازی فست فود به آن رجوع کنید تا کسب و کار خود را در مراحل اولیه در مسیر خود نگه دارید. طرح کسب ‌وکار شما می‌تواند به شما در پیش بینی درآمد و هزینه‌ها، پیش‌بینی فروش و استفاده از‌ استراتژی داده‌محور برای افزایش مشتریان کمک کند. طرح کسب و کار شما باید این موارد را دربرگیرد: پیش‌بینی هزینه‌ها، نقطه سربه سر و فروش مورد انتظار. میزان سرمایه‌ای را که در حال حاضر به آن دسترسی دارید و چقدر باید برای پوشش تمام هزینه‌ ها جمع‌ آوری کنید. هزینه‌های جاری را پیش‌بینی کنید و برای زمانی که می‌توانید انتظار سودآوری داشته باشید، جدول زمانی تعیین کنید.


انتخاب محل فست ‌فود: موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین عواملی است که موفقیت یا شکست هر فست فودی را تعیین می ‌کند. فست فود باید در یک منطقه پرجمعیت باشد. مغازه ‌های طبقه همکف برای فست فودها بهتر است.


کسب مجوزهای لازم برای افتتاح فست ‌فود: برای اخذ مجوز افتتاح فست فود، بعد از انتخاب ملک، به اتحادیه اغذیه ‌فروشی‌ها مراجعه می ‌کنید. اتحادیه، دو نوع مجوز صادر می‌ کند: مجوز ساندویچی و مجوز فست فود. زیر بیست و چهار متر مربع، مجوز پیتزا فروشی یا فست فود صادر نمی‌شود. اخذ مجوز فست فود بعد از انتخاب ملک از اتحادیه اغذیه‌فروشی‌ها شروع می‌شود. اتحادیه به شما معرفی‌نامه به نهادهای مختلف می‌دهد و پس از اخذ معرفی‌نامه از آن ها برای شما مجوز صادر می‌کند. شما به دریافت معرفی‌نامه از اداره بهداشت، اماکن و آتش‌نشانی نیاز دارید. دو مورد از قوانین اخذ مجوز راه اندازی فست ‌فود: ملک معرفی شده به اتحادیه باید مجوز کاربری تجاری داشته و حداقل بیست و چهار متر مربع باشد و شرکت در دوره بهداشت عمومی و داشتن کارت بهداشت، برای تمام پرسنل الزامی است.


استخدام پرسنل فست فود: راز یک فست فود موفق اغلب یک تیم عالی پشت پیشخوان و در آشپزخانه است. سرآشپز احتمالا مهم‌ ترین فرد در تیم شما است، زیرا نه ‌تنها وظیفه آشپزی و طراحی منو را برعهده دارد. بلکه همچنین بقیه کارکنان آشپزخانه را هدایت و راهنمایی می ‌کند. برای مصاحبه حضوری برنامه‌ریزی کنید. در طول مصاحبه، به دنبال نامزدهای دوستانه با مهارت‌های عالی در خدمات مشتری باشید تا چهره شرکت شما باشند. مواد آموزشی استاندارد را تهیه کنید. برای آموزش کارکنان جدید خود در مورد خط ‌مشی ‌ها و رویه ‌های فست ‌فود خود از یک راهنمای ثابت استفاده کنید.


خرید وسایل آشپزخانه و مواد اولیه مورد نیاز: وسایل آشپزخانه هزینه قابل توجهی برای فست فودها به حساب می‌آید. اما، همیشه لازم نیست که همه وسایل و لوازم را نو بخرید. بیشتر وسایل آشپزخانه مانند میزهای کار، یخچال‌ها، قفسه‌های فروشگاهی و کمدها را می‌توان دست دوم خرید؛ اما میکسر، ماهیتابه، چاقو، تخته برش و سایر ظروف باید نو خریداری شود.


بازاریابی فست فود: استراتژی‌هایی برای جذب اولیه مشتریان و متقاعد کردن آن ها برای بازگشت و خریدهای تکراری در نظر بگیرید. دلیل اصلی انتخاب کانال‌های تبلیغاتی مختلف و اینکه چگونه انتظار دارید بازاریابی بر فروش تاثیر بگذارد را مشخص کنید. همچنین باید مقداری پول برای طراحی منو و طراحی لوگو خرج کنید.

بهترین فر پیتزا برای راه اندازی یک پیتزا فروشی موفق

برای تهیه وسایل فست فود از کجا شروع کنیم؟

برای راه اندازی فست فود علاوه بر داشتن تخصص و دانش لازم در مورد انواع منوهای غذای فست فودی، چیدمان صندلی ها و طراحی داخلی، یک برنامه دقیق و حساب شده بسیاری نکات دیگر، به لیست لوازم و وسایل مورد نیاز فست فود نیز احتیاج دارید. در واقع، بهتر است قبل از اینکه اقدام به راه اندازی فست فود کنید چند نکته درباره لیست وسایل را در نظر داشته باشید. وقتی زمان افتتاح فست فود می رسد، هزینه های راه اندازی سریع می توانند اضافه شوند.

همراه با اجاره فضای تجاری، مجوزها و هزینه های بازاریابی و تبلیغات، لیست وسایل فست فود یکی از اصلی ترین هزینه های راه اندازی برای فست فود است. در خرید وسایل فست فود قصد شما این است که شما می خواهید سرورها، میزبان ها و کارمندان آشپزخانه خود را به ابزارهایی که برای انجام کار روزانه به آن نیاز دارند مجهز کنید.

در این نوشتار به بیان راهنمای خرید وسایل فست فود می پردازیم تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید. فست فود ها از محبوبیت بالایی بر خوردار هستند زیرا مشتریان می توانند بدون انتظار برای رسیدن غذای خود از غذای مقرون به صرفه لذت ببرند. شما می توانید برای فست فود خود، وسایل فست فود متناسب با فضایی که در اختیار دارید، از تامین کننده ای قابل اعتماد تهیه کنید.

باتوجه به چرخش ذائقه ایرانی ‌ها به سمت انواع فست فودها، فست فود‌های فست فودی زیادی در شهرها و محله ‌های مختلف افتتاح شده است. همین طور با توجه به نوع منوی غذایی، شکل راه اندازی و وسایل فست فود ها نیز متفاوت است. هرچند برای راه اندازی فست فود، به ابزارهای تا حدودی محدودتر نسبت به یک آشپزخانه صنعتی نیاز داریم، اما تقریبا می‌ توان گفت که هیچ یک از موارد لیست وسایل فست فود قابل حذف نیستند. حال بیایید چند آیتم مهم را در مسیر تهیه وسایل فست فود با هم بررسی کنیم.

وسایل فست فود


کدام وسایل فست فود مناسب شماست: اصلی ترین پیش نیاز تاسیس یک فست فود فست فود خرید وسایل مناسب است و شکی نیست که برای راه اندازی فست فود فست فود شما نیاز به وسایل مختلفی دارید. اما اصلی ترین چیزی که بین همه وسایل فست فود مشترک است و باید در نظر داشت اندازه و مقیاس تولید و هم چنین مشتریان هدف شما هستند.

وقتی این تصمیمات را گرفتید آن گاه می توانید وسایل فست فود مناسب را برای خودتان تهیه کنید. از طرفی مسلماً وسایل فست فود مثل خیلی از کالاهای موجود در بازار متنوع و همیشه در دسترس نیستند. برای همین تصمیم گیری درست و آگاهانه در این زمینه بسیار مهم است. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته به ظاهر ساده را به شما بگوییم که حتما باید در زمان خرید وسایل فست فود در نظر داشته باشید.


منو تعیین کننده وسایل فست فود است: تعداد وسایل مورد استفاده در فست فود بسیار زیاد است اما شما مجبور نیستید همه آن ها را تهیه کنید. اولین نکته ای که هنگام خرید وسایل فست فود باید به آن توجه داشته باشید منوی غذایی شماست. باید با توجه به منوی غذایی تان وسایل لازم را تهیه کنید. مثلا اگر پیتزا جزو غذاهای اصلی منوی شما است، باید حتماً فر پیتزا صنعتی را تهیه کنید. یا ممکن است فقط سرو انواع ساندویچ ها و غذاهای کنتاکی را در فست فود خود انجام دهید. در این صورت باید حتما سرخ کن صنعتی در آشپزخانه فست فود شما وجود داشته باشد.


فضای آشپزخانه اجازه چه کارهایی را می‌دهد: نکته دوم در هنگام تهیه وسایل فست فود، توجه به اندازه مکانی است که شما می‌خواهید در آن فست فود راه اندازی کنید. قطعا اگر فضای شما کوچک باشد، شما نمی توانید فضای زیادی را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید و همه انواع غذاها را نیز در فست فود خود سرو کنید. مثلا برای مکان های کوچک شما بهتر است از وسایل کوچکتر مانند فرهای صنعتی کوچک، سینک یا میز کار با ابعاد مناسب استفاده کنید. آشپزخانه شما نباید فضای زیادی از فست فود شما را به خود اختصاص دهد زیرا محل سرو غذا در این صورت بسیار کوچک می شود و ممکن است مشتریان شما را کاهش دهد. مقیاس چهل درصد زیربنا برای آشپزخانه را همیشه مدنظر داشته باشید.


برنامه کاری را از ابتدا مشخص کنید: یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری در زمان تهیه لیست وسایل فست فود مرتکب می شوند، نداشتن یک برنامه مشخص است. همین باعث هدر رفتن پول، زمان و انرژی می شود. به همین جهت توصیه می کنیم قبل از هر کاری برنامه اجرایی خود را مشخص کنید. وقتی که این کار را انجام دادید خواهید دید که به چه اقلام و لوازمی در لیست وسایل فست فود احتیاج دارید و چه کارهایی را باید انجام دهید. به این ترتیب، نه تنها از خریداری وسایل اضافی که نیازی به آن ها ندارید جلوگیری کرده اید، بلکه مقدار زیادی هم در بودجه خود صرفه جویی کرده اید.


تعیین نوع فست فود: یکی از مهمترین نکاتی که باید پیش از تهیه لیست وسایل فست فود در نظر داشته باشید،‌ نوع فست فود است. با توجه به گستردگی بازار فست فود های فست فود، وسایل آن نیز بسیار متنوع هستند. از این رو، باید به خوبی با بازار فست فودها آشنایی داشته باشید تا بدانید دقیقا می‌خواهید چه نوع فست فودی راه اندازی کنید و در نتیجه به چه وسایلی نیاز دارید. برای مثال، قطعاً وقتی از تفاوت وسایل فست فود برگر با مرغ سوخاری و کنتاکی اطلاع درستی داشته باشید، هیچ وقت وسایل فست فود اشتباهی را خریداری نمی کنید.


توجه به برچسب انرژی در خرید وسایل فست فود: یکی از راحت ترین روش ها برای بررسی مقرون به صرفه بودن وسایل کسب و کارهایی مثل کترینگ و آشپزخانه و فست فود دقت به برچسب انرژی است. محصولاتی که برچسب انرژی آبی دارند، دارای مصرف انرژی پایین تری بوده و در نتیجه در دراز مدت می توانند سودآوری بیشتری داشته باشند. قطعا رعایت پروتکل های زیست محیطی اولویت بسیاری از فست فودی ها نیست. ولی مطمئن باشید با در نظر داشتن برچسب انرژی در دراز مدت می توانید تا حد زیادی در هزینه صورت حساب های خود صرفه جویی کنید و البته که با تولید آلاینده های کمتر، به حفظ و پاکی محیط زیست نیز یاری رسانده اید.


به جنس لوازم و وسایل فست فود دقت کنید: یکی دیگر از نکاتی که در هنگام تهیه لیست وسایل فست فود باید به آن دقت کنید جنس وسایل و لوازم است. وسایلی که تهیه می کنید باید از جنس استیل ضد زنگ باشند تا دارای مقاومت بالایی باشند. قطعا اگر بدنه دستگاهی که خریداری می کنید آن کیفیت لازم را نداشته باشد، بعد از مدتی زنگ زده و کارایی خود را از دست می دهد و در نتیجه باعث می شود ضرر و زیان سنگینی کنید. به این جهت، بهتر است در همان ابتدای کار بیشترین دقت را در خریداری با کیفیت ترین وسایل فست فود داشته باشید.

اگر لوازم مورد نیاز کسب و کار فست فود را به صورت اینترنتی خریداری می کنید، حتما کالاهایی را خریداری کنید که دارای ضمانت اصل بودن هستند. اگر هم به صورت حضوری خرید انجام می دهید،‌ لازم است در صورتی که در محل زندگی شما نمایندگی برندهای معتبر لوازم فست فود وجود دارد حتما خریدهای خود را از این نمایندگی های رسمی انجام دهید.

درهر صورت بی گدار به آب نزنید و سعی کنید وسایل مورد نیازتان را حتی المقدور از یک مجموعه خریداری کنید تا از این طریق علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، خدمات بیشتری دریافت کنید. سعی کنید در انتخاب جنس مناسب دقت کنید، زیرا وسایل فست فود بخصوص وسایل پخت غذا و شست و شو بسیار در معرض مواد غذایی و رطوبت و شست و شو هستند. مثلا جنس سینک یا وان شست و شو حتما باید استیل ضد زنگ باشد. چون بقیه فلزات به مرور زمان دچار زنگ زدگی می‌شوند و شما مجبور می شوید وسایل خود را مجددا تعویض کنید، که مقرون به صرف نیست. وقتی صحبت از راه اندازی فست فود می¬‌شود، هزینه‌¬ های راه‌اندازی آن بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

در کنار اجاره فضای تجاری، دریافت مجوز و هزینه‌¬های بازاریابی، لیست وسایل لازم برای راه‌اندازی فست فود یکی از اصلی‌¬ ترین فعالیت‌¬هایی است که باید برای آن برنامه‌¬ریزی کنید. زیرا قرار است آشپزها و کارکنان خود را به ابزارهایی مجهز کنید که برای انجام کار روزانه نیاز دارند. کسب‌وکار فست فود به عنوان یکی از سریع¬‌ترین حوزه‌های کاری در حال توسعه در سراسر جهان در نظر گرفته می‌-شود. بنابراین وسایل به نوع غذا و خدماتی بستگی دارد که ارائه می‌کنید. در ادامه، وسایلی را معرفی می‌کنیم که به نظر ما اساسی ‌ترین وسایل فست فود است.

لیست وسایل فست فود

اجاق گازها: فر یکی از وسایل اصلی آشپزخانه شما است. نوع فری مورد نیازتان تا حد زیادی به نوع فست فود و غذایی بستگی دارد که سرو می‌کنید. انتخاب اجاق گاز یک فرآیند طولانی است. به همین دلیل مهم است که بدانید چه عاملی در هنگام خرید باید برایتان مهم باشد. هنگام انتخاب اجاق مناسب برای فست فود خود این عوامل را در نظر داشته باشید.

اندازه: مقدار فضایی که در آشپزخانه خود دارید، تعیین‌کننده اندازه فری است که باید تهیه کنید. طراحی و چیدمان آشپزخانه به شما کمک می کند تا بدانید واقعا چقدر فضای اجاق گاز در اختیار دارید. علاوه بر این به این فکر کنید که در طول یک سرویس چه مقدار غذا در نظر دارید تهیه کنید تا متوجه شوید چه اجاق گازی و با چه اندازه‌ای مناسب شماست.

کیفیت: اجاق گاز قلب آشپزخانه شماست، بنابراین انتخاب نوعی که بتواند در برابر آزمایش زمان و استفاده مقاومت کند، تفاوت بین موفقیت و شکست است.
عملکرد: این موضوع تا حد زیادی به نوع آشپزی شما بستگی دارد که قصد دارید در فست فود خود انجام دهید. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که اجاق گاز برقی می‌خواهید یا گازی.

انواع فر: مرحله بعدی این است که نوع فر مورد نیاز خود را مشخص کنید. قبل از شروع جستجو، فهرستی از انواع غذاهایی تهیه کنید که می‌خواهید سرو کنید. این موضوع به محدود کردن گزینه‌های شما کمک می کند. میانگین قیمت هر کدام از فر¬ها از پنج میلیون به بالا است.

فر تجاری: اکثر فست فودها حداقل یک فر تجاری یا استاندارد لازم خواهند داشت. این نوع فر برای پخت و پز یکنواخت عالی است و برای غذاهای نیم‌پز مناسب است. این نوع فر برای اکثر فست فودها ضروری است.


فر کانوکشن دار: برخلاف اجاق‌¬های تجاری، این اجاق‌¬ها دارای فن‌¬هایی هستند که به گردش هوای گرم کمک می کنند. این فر برای پخت مواد غذایی مانند نان، شیرینی، پای و کلوچه و همچنین برشته کردن ایده¬‌آل است.


فر ترکیبی: مزیت اصلی این نوع فرها تطبیق‌پذیری آن است. با یک فر ترکیبی می توانید فرایندهای کباب کردن، بخارپز کردن، دودی کردن، سرخ کردن، پختن یا گریل را انجام دهید.


فر پیتزا: همانطور که از نام آن پیداست از این نوع فر برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود. به دلیل دمای بالای آن، استفاده از آن فقط به تهیه پیتزا محدود نمی‌شود. با یک اجاق پیتزا می توانید هر چیزی از دسر گرفته تا گوشت را سرو کنید.


اجاق نقاله: احتمالا این نوع فر را در ساندویچ‌فروشی یا پیتزا فروشی محله خود دیده‌¬اید. در اجاق نقاله، غذا از تسمه نقاله عبور می کند و در آنجا گرم می‌شود یا با سرعت و حرارت خاصی پخته می¬‌شود.


تهویه: هنگامی که فرها را تهیه کردید، باید به فکر تهویه باشید. تهویه یک جزء کلیدی از وسایل آشپزخانه فست فود شما است و باعث می‌شود جریان هوای سالم را برای کارکنان خود فراهم کنید. آشپزخانه‌¬های تجاری محیطی پر استرس و شلوغ برای کار است. یک سیستم تهویه جریان هوا و کنترل دما را در سرتاسر آشپزخانه فست فود شما مدیریت کرده و به حفظ محیطی دلپذیر، تمیز و سالم برای کارکنان شما کمک می کند. هنگام انتخاب طرح تهویه خود باید پنج عامل را در نظر بگیرید: میانگین جریان حجمی هوا، فشار استاتیک، بهره‌وری انرژی، اندازه، سر و صدا


غذاسازها: از غذاساز برای برش دادن، خرد کردن، آسیاب کردن و پوره کردن انواع مختلف غذا استفاده می‌شود. غذاسازها انواع و مدل‌های مختلفی دارند و باید برای فست فود خود با توجه به نوع غذای سرو شده مدل مناسب را خریداری کنید. در یک مدل غداساز کارکنان آشپزخانه می توانند غذا را به صورت عمودی بریزند و سپس نوع برش مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این نوع دستگاه به راحتی می توانید کاسه را جدا کرده و محتویات آن را خالی کنید. نوع دیگر غذاساز این امکان را می‌دهد که وقتی دستگاه در حال کار است، غذا را اضافه کنید. در این مدل غذای فرآوری شده در یک کاسه جداگانه قرار می‌گیرد. این نوع غذاسازها یک گزینه عالی برای آشپزخانه تجاری است.


برش دهنده‌¬ها و اسلایسر: اسلایسر ابزاری عالی برای برش دادن موادغذایی مانند گوشت و پنیر است. اگر قصد دارید هر چیزی از ساندویچ گرفته تا سالاد را سرو کنید، قطعا به اسلایسر نیاز خواهید داشت. هنگام خرید اسلایسر، بسته به نیاز فست فود خود، این موارد را در نظر بگیرید: اتوماتیک یا دستی، اندازه تیغه، میزان اسب بخار، سبک، متوسط یا سنگین


پیشخوآن های آماده¬‌سازی غذا و تخته‌¬های برش: میزهای آماده، پیشخوان و سطوح برش برای آشپزخانه فست فود شما بسیار مهم است. کارکنان شما دائما از آن برای انواع مختلف کارهای آماده‌¬سازی استفاده می کنند، بنابراین شما به نوعی نیاز دارید که همه‌کاره باشد و بتواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. برای پیشخوآن های آماده‌¬سازی، فولاد ضد زنگ مناسب است. این کانترها مستحکم هستند، باکتری جذب نمی کنند و در برابر تمام محصولات تمیزکننده‌ای که بارها و بارها روی آن ها می‌ریزید، مقاوم هستند. در مورد تخته‌¬های برش، پلاستیک، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. تخته‌¬های برش پلاستیکی راحت¬‌تر تمیز می‌¬شوند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و به شما در جلوگیری از آلودگی کمک می کنند.


فریزر و یخچال: برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خود تا جایی که ممکن است، باید روی فریزرها و یخچال‌¬های با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید. ابتدا باید اندازه و ظرفیت فست فود خود و سپس ویژگی¬‌های آن ها را در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل، همواره یخچال‌هایی انتخاب کنید که استفاده از آن برای کارکنان راحت‌¬تر است. وقت گذاشتن برای پیدا کردن بهترین یخچال یا فریزر برای فست فودتان به اطمینان از کیفیت موادغذایی که می‌پزید کمک می کند. بنابراین مطمئن شوید که این وسیله در صدر لیست اولویت¬‌های شما قرار دارد.


وسایل ایمنی: شما قبلا همه مجوزهای لازم را دریافت کرده¬‌اید، بنابراین می‌¬دانید که سلامت و ایمنی اولویت شماره یک در این تجارت است. به منظور اطمینان از ایمنی کارکنان و مشتریان خود، مطمئن شوید که موارد ایمنی ضروری زیر را تهیه کرده‌اید. کپسول‌¬های آتش نشانی، جعبه کمک¬‌های اولیه، کف‌پوش لاستیکی، تابلوهای کف مرطوب، پیش‌بند و لباس فرم، دستکش اجاق، عینک ایمنی، کلاه یک‌بار مصرف، دوربین‌¬های امنیتی


قفسه‌¬ های ذخیره‌ سازی: هر آشپزخانه فست فودی نیاز به قفسه ‌¬بندی و نگهداری مناسب برای غذای خشک، ظروف و وسایل دارد. انتخاب‌¬ های شما باید استراتژیک و بادوام باشد. این چیزی نیست که بخواهید مجبور به تغییر یا جایگزینی آن شوید، بنابراین انتخاب لوازم باکیفیت برای اولین بار باید در اولویت باشد. وقتی نوبت به انبار یا قفسه‌¬بندی شما می¬‌رسد، مدل‌های متنوعی برای انتخاب دارید. انتخاب شما کاملا به بودجه، استفاده و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. مطمئن شوید که قفسه‌¬ بندی خود را به گونه‌¬ای مرتب کنید که منطقی است و به کارکنان شما اجازه می‌¬دهد به راحتی وسایل مورد نیاز را به راحتی پیدا کنند. برنامه‌¬ریزی برای قفسه‌بندی و واحدهای ذخیره‌سازی بخش مهمی از طرح چیدمان آشپزخانه فست فود شما است.


وسایل پخت و پز: مطمئن شوید که وسایل مورد نیاز قید شده را به اندازه کافی در اختیار دارید. قابلمه و تابه (در اندازه‌های متنوع) درب دار، قاشق برای مخلوط کردن و مزه کردن، چاقوهای سرآشپز، کاسه‌¬های همزن، همزن، کاردک، ملاقه، انبر، تابه¬‌های پخت، ورق و ماهیتابه، حوله، دستمال


ظروف سرویس¬‌دهی: هر سرآشپز ماهری می‌¬داند که برای جیدمان غذا در بشقاب و سرو هر نوع غذایی به ظروف مناسب نیاز دارد. شما باید کارد و چنگال، کاسه‌¬های با هر شکل و اندازه، رامکین، فنجان و لیوان تهیه کنید. اندازه‌های مختلف بشقاب‌ها و کاسه‌¬ها مورد نیاز خود را بررسی کنید و سپس نیز شکستگی را در نظر بگیرید. مقدار ظروف پذیرایی که باید بخرید کاملا به اندازه فست فود شما و انواع غذاها بستگی دارد. لیست زیر انواع اصلی ظروف سرو هستند که باید برای فست فود خود تهیه کنید. ظروف: انواع بشقاب و کاسه، لیوآن های مختلف، چاقو، قاشق، چنگال، لوازم جانبی ظروف غذاخوری: ظروف سس، ظروف دسر، بشقاب نان و کره، لیوان قهوه، فنجان چای و نعلبکی، نمکدان و سبد، دستمال‌¬های پارچه‌¬ای و رومیزی


ظروف نگهداری: تهیه ظروف نگهداری مواد غذایی مناسب، راز موفقعیت کسب وکار شما است. به دلیل انواع مختلفی از مواد غذایی که در فرآیند پخت و پز استفاده می‌¬شود، داشتن مجموعه‌¬ای از ظروف نگهداری ضروری است. حتما این موارد را تهیه کنید:ظرف سبزیجات: برای تازه نگه داشتن محصولات، سطل¬‌های بزرگ: از این سطل‌ها برای نگهداری مواد خشک مانند آرد به صورت فله¬‌ای استفاده کنید، قوطی¬‌های آشپزخانه: برای نگهداری مقادیر کم موادی مانند قهوه یا شکر مفید است، جعبه‌¬های خمیر: این جعبه‌ها برای نگهداری خمیر خام ساخته شده‌¬اند و اگر قصد پختن نان یا دسر را دارید به کارتان می‌¬آید، ظروف نگهداری مواد غذایی: آن ها را در شکل و اندازه‌های مختلف تهیه کنید.


سینک‌¬ها: سینک ظرفشویی برای سه منظور اصلی در فست فود شما استفاده می‌¬شود: شستن ظرف، تهیه غذا و شستن دست. به طور کلی، برای برآورده کردن الزامات بهداشتی و ایمنی، احتمالاً به حداقل نوع خاصی از سینک و ماشین ظرفشویی تجاری نیاز دارید.


سیستم نمایش آشپزخانه: سیستم‌های نمایشگر آشپزخانه یک افزونه عالی برای سرعت بخشیدن به تهیه سفارشات است. با این سیستم کارکنان بدون هیچ گونه سردرگمی به سفارشات در زمان واقعی دسترسی دارند. سفارشات را می توان به راحتی تغییر و نمایش داد و به کارکنان آشپزخانه تمام اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل صحیح و به موقع را ارائه می‌دهد. این سیستم به کارکنان شما اجازه می‌¬دهد تا سفارشات را به‌درستی مدیریت کنند.


سیستم صندوق: نرم افزار حسابداری فست فود مغز عملیات فست فود است. برای پیگیری همه چیز، از سفارشات و تراکنش‌ها گرفته تا مدیریت ارتباط با مشتری و گزارش‌دهی به آن نیاز دارید. برای داشتن این سیتستم نیاز به یک صندوق فروشگاه یا لپتاپ دارید تا بتوانید نرم ‌افزار مورد نظر را روی آن نصب کنید.


میز بخار: برای گرم نگه¬‌ داشتن غذاهای آماده شده در طول سرویس، به یک میز بخار نیاز دارید. این کار باعث می‌شود تا غذا در ظروف فلزی برای ساعت‌¬ها در دمای ایمن گرم بماند.
وسایل شستشو: برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه فست فود خود، آب و ماده شوینده تمام چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید. برس شستشو، تی و جارو، اسفنج، دستمال، محصولات پاک‌¬کننده و شوینده.


مایکروویو: با وجود تمام وسایل آشپزخانه مورد نیاز برای راه اندازی یک فست فود، مایکروویو اغلب فراموش می¬‌شود. اما مایکروویو برای پخت و پز با بخار آب، گرم کردن مجدد اقلام از قبل پخته شده یا یخ‌¬زدایی مفید خواهد بود.


یخ ساز: چه نوشیدنی آماده سرو کنید یا مشتریان در لیوآن های مخصوص نوشیدنی خود را بنوشند، به یک دستگاه یخ ‌ساز خوب نیاز دارید.


گریل گازی یا برقی: همه می¬‌دانند که استیک یا همبرگر عالی از یک گریل تهیه می¬‌شود. بهترین آن ها با یک سطح سینی صاف اضافه شده است که برای تهیه پنکیک یا کباب کردن ساندویچ عالی است.


قیمت وسایل فست فود چقدر است؟

قیمت هر کدام از این وسایل با توجه به نوسانات قیمت در بازار دائما در حال تغییر است، از طرفی به دلیل تنوع در مدل¬‌ها، شکل‌¬های مختلف و براساس نیاز کسب‌وکار شما قیمت¬ باید هنگام خرید بررسی شود. عاوه بر این وجود وسایل دسته دوم با کیفیت دلیلی دیگری است که قیمت‌¬ها بسیار تقریبی باشد. اما در نظر داشته باشید که برای تهیه این چک لیست بیست تایی باید حداقل صد میلیون تومان کنار گذاشته باشید. وسایل هر فست فودی متفاوت است و بسته به نوع غذا و مشتریان خود، نیازهای خاصی خواهد داشت. به عنوان مدیر این نوع فست فود، هنگام جستجوی وسایل برای شروع، باید نیازها و اولویت‌های شخصی خود را در نظر داشته باشید.

انجام تحقیقات، مقایسه امکانات و قیمت و بررسی نظرات، بهترین راه برای شروع به جستجوی محصولات مناسب است. آگاهی از نیازهای خود از قبل و تهیه لیستی از تمام وسایل مختلف به شما در این مسیر کمک می کند. برای اینکه شما برای راه اندازی فست فود انواع قیمت وسایل فست فود را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید بهتر است آن ها را از تولیدی ها خریداری نمایید. در واقع آن ها با قیمت مناسب تری می توانند به شما بهترین نوع از این وسایل را ارائه دهند تا بتوانید از آن استفاده بهینه ای داشته باشید. پیش از خرید هر یک از انواع این وسایل بهتر است با تولید برند آن ها آشنایی داشته باشید و بودجه خرید خود را برای تهیه کردن هر یک از آن ها در نظر بگیرید .

قیمت وسایل فست فود برخی از آن ها که هزینه بالایی برای خرید دارند را می توانی از تولیدکنندگانی که هزینه کمتری دریافت می کنند خریداری کنید. البته که باید دقت داشته باشید تمامی متریال های به کار رفته شده درون این وسایل باید کیفیت لازم را داشته باشند. هر فردی که تصمیم به راه اندازی فست فود به عنوان یک حرفه پردرآمد بگیرد، باید دقت داشته باشد که این فعالیت یک فرایند مطالعاتی و اجرایی پیچیده را می طلبد تا یکپارچگی به طور کامل در تمامی مراحل حفظ شود، همچنین تمامی وسایل لازم برای فرآیند راه اندازی باید از استانداردها و قوانین خاصی پیروی نمایند، همین امور دست در دست هم داده و دلیل تفاوت قیمت تولیدکنندگان وسایل فست فود را فراهم می کند.

مجموعه زادمن سال ها است که با در نظر گرفتن ذائقه و شیوه متفاوت زندگی امروزی اقدام به فروش وسایل فست فود نموده تا این کسب و کار را به دنیایی مدرن وارد نماید و مدیریتی سیستماتیک را برای این مراکز فراهم نماید، تحقق این امر در سایه کارشناسان خبره آن امری ملموس و قابل دسترس است. با کمی بررسی در ویژگی ها و مزایای گنجانده شده در محصولات تولیدی این شرکت معتبر به دلیل تفاوت قیمت تولیدکنندگان وسایل فست فود دیگر با نوع محصولات تولیدی این برند پی خواهید برد

سه دلیل برای نخریدن وسایل فست فود دست دوم

دستگاه معیوب بوده و پس از کمی کارکرد عیب هایی که در مرحله اول به هیچ وجه به چشم نمی آمدند، یکی پس از دیگری آشکار گردد، در چنین حالتی دیگر شما از بازرسی ها و خدمات پس از فروش کالاهای نو محروم بوده و به گونه ای هزینه خود را از دست رفته خواهید یافت، زیرا یکی از خدمات پس از فروش بازرسی کارشناسان زبده از کالا در محل کسب و کار شما است تا در صورت وجود عیب آن را برطرف کرده و حتی در صورت نیاز قطعات یدکی آن را در اختیارتان قرار دهند، بدین ترتیب شاید خرید کالای دست دوم چنان که باید به صرفه به نظر نرسد.
هر چه قدر خرید وسایل نو فست فود، ساده بوده و نیازی به جستجوی زیاد نیست، اما برای خرید وسایل فست فود دسته دوم باید حتماً از مکانی معتبر و از اشخاصی که برایتان قابل اعتماد باشند، خرید خود را انجام دهید، در غیر این صورت با مشکلات و هزینه های مضاعفی روبرو خواهید شد.
توجه داشته باشید که این وسایل ممکن است در زمانی کوتاه کارایی خود را از دست داده و یا نیاز به تعمیر پیدا نمایند، حتی در برخی موارد تعمیرات کارآمد نبوده و ناچار می شوید قید وسیله خریداری شده را زده و دوباره نسبت به خرید آن اقدام کنید یا هزینه تعمیرات به قدری بالاست که ترجیح می دهید ابزاری نو خریداری کنید.

مزایای تاسیس فست‌ فود

فست فود یک صنعت هیجان‌انگیز برای افرادی است که به غذا و تبلیغات علاقه دارند. رستوران های فست فود این پتانسیل را دارند که بسیار سودآور باشند و فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارند.عامل اصلی موفقیت فست فود از نظر زادمن، رضایت مشتری است. رضایت مشتری، مهم ‌ترین دلیل موفقیت یک رستوران یا فست فود است. احترام گذاشتن به مشتریان و ارائه فست فود با کیفیت از عوامل موفقیت فست فود شما است. خلاقیت یکی دیگر از عوامل موفقیت یک رستوران فست فود است. یک ایده نوآورانه و جذاب، مشتریان شما را شگفت‌زده می‌کند.

سخن پایانی

لوازم مورد نیاز برای فست فود بسیار متنوع هستند که بسته به اندازه ی فست فود( بزرگ یا کوچک بودن آن) می توان لوازم مورد نیاز فست فود خود را تهیه نمود. قیمت وسایل فست فود بسته به جنس،مارک و بزرگ و کوچک بودن لوازم بسیار متغیر است. برای مثال هر چه لوازم مارک معتبرتری داشته باشند قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. اما علاوه بر قیمت ضمانت و گارانتی کالا نیز خیلی حائز اهمیت است. همان طور که قبلا اشاره کردیم در یک فست فود لوازم متنوعی لازم است که لیست وسایل فست فود برای انواع مغازه های فست فود متنوع است، هرچه وسایل و وسایل فست فود کامل تر باشند مغازه فست فود می تواند طیف وسیع تری از انواع فست فود خوشمزه و پر طرفدار را پوشش دهد.

بی شک داشتن و اداره کردن یک رستوران فست فود برای بسیاری از کارآفرین ها و کسانی که می خواهد کسب و کار خودشان را داشته باشند، یک شغل رؤیایی است. رؤیایی که تحقق آن با وجود کرونا از هر زمان دیگری دست نیافتنی تر شده است. بسیاری از رستوران ها و فست فودها در دوران کرونا مجبور شده اند از سرو غذا برای مشتریان خود خودداری کرده یا حتی مجبور به تعطیلی شدند. با وجود گذشته نزدیک به دو سال از شروع بحران کرونا همچنان بسیاری از صاحبان رستوران ‌ها و فست فودها نتوانستند کاملا از زیر تیغ کرونا خارج شوند. حالا رستوران ها و فست فودها مجبور شدند برای برپا ماندن تغییر رویه بدهند، از جمله بسیاری از واحدهای فست فود و غذاخوری های دیگر سرو غذای خود را از پذیرش حضوری به غذای بیرون بر تغییر داده اند و رعایت پرتکل های بهداشتی از قبیل پوشیدن ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی نیز دیگر به الزامات تبدیل شده اند.

با تمام این اوصاف همچنان کسانی هستند که عقیده دارند می توان دوباره این بخش از بازار را احیا کرد و به همین جهت بسیاری به راه اندازی فست فود و رونق بخشیدن به کسب و کار خود امیدوارند. اگر شما هم یکی از این دسته از افراد مشتاقی هستید که به فکر راه اندازی فست فود افتاده اید، قطعا مهمترین سوالی که اکنون ذهن شما را مشغول نگه داشته لیست وسایل و لوازم مورد نیاز برای فست فود است.

همان طور که می دانید در دهه اخیر فست فود داشتن در آمد بالایی دارد و به نظر شغل راحت و مناسبی است اما در واقع فست فود داشتن هم مانند هر شغل دیگر قلق و مهارت های مخصوص خود را می طلبد به همین خاطر بهتر است برای راه اندازی فست فود همه آموزش های لازم را ببینید و طبق آموزش ها پیش روید زیرا در این صورت دیگر هیچ مشکلی در کار تان پیش نخواهد آمد. در این مقاله تلاش کردیم با ارائه مشاوره لازم جهت خرید وسایل فست فود در خدمت شما باشیم و تا سرحد امکان شما را آگاه سازیم. شما عزیزان با مطالعه ی چنین مقاله ای اطلاعات زیادی دریافت خواهید نمود؛ به طوری که دیگر می دانید که چه کنید و چه انتخاب هایی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *