خرید لوازم رستوران و کافه از جمله دغدغه های افرادی است که می خواهند به تازگی وارد این صنعت بشوند. این لوازم تنوع بسیار زیادی دارد. برخی از لوازم هم نمونه ایرانی دارد و هم نمونه وارداتی. همچنین تنوع زیادی در اجناس ایرانی یا وارداتی می باشد. برخی از دستگاه ها در ظرفیت های مختلفی وجود دارند که باید بسته به نوع کاربرد، آنها را انتخاب کرد. پیشنهاد ما خرید لوازم رستوران و کافه از اصفهان و فروشگاه زادمن است.

اصفهان مهد صنعت

شهر اصفهان از دیرباز مهد صنعت بوده است. کمتر دستگاهی در هر حوزه ایی از صنعت وجود دارد که در اصفهان ساخته نشود و حتی برخی از دستگاه ها مختص شهر اصفهان است. به عنوان مثال دستگاه خمیرگیر از جمله دستگاه هایی است که در اصفهان در حجم زیاد تولید می شود و می توان به جرات گفت که اصفهان مهد خمیرگیر ایران است. حوزه آشپزخانه صنعتی و لوازم فست فود، رستوران و کافه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از وسایل در این حوزه در اصفهان تولید می شود. همچنین فروشندگان بسیار خوبی نیز در این زمینه در اصفهان مشغول به کار هستند.

کیفیت عالی لوازم رستوران و کافه

کیفیت لوازم تولید شده در اصفهان بسیار بالا می باشد و از نظر کارآیی دستگاه هایی که در اصفهان تولید می شوند، بسیار سخت کار هستند. البته از طرف دیگر برخی از دستگاه ها در مقایسه با تولیدات شهرهای دیگر که بیشتر اجناس بازاری و سبک تولید می کنند، از نظر قیمتی کمی بالاتر است. اما کیفیت دستگاه ها و لوازم این نقیصه را جبران می کند. به عنوان مثال در مورد یک وسیله ساده مانند میز کار استیل می توان گفت که میزکار های بازاری موجود، اکثرا از ورق 0.5 میلیمتر و بدون شاسی کشی زیر میز ساخته می شوند در صورتیکه میزهای ساخت اصفهان همگی از ورق 0.7 میلیمتر و با شاسی کشی تولید می شود. این مورد سبب افزایش بسیار زیاد استحکام میز شده و البته قیمت آن را نیز بالاتر می برد.

خدمات پس از فروش خوب

همچنین افراد تعمیرکار برای وسایل و لوازم رستوران و کافه در اصفهان بسیار زیاد است. برای هر حوزه ایی از صنعت آشپزخانه صنعتی سرویسکارهایی وجود دارند که در این زمینه تخصص دارند. یکی از فاکتور های مهم در این صنعت خدمات پس از فروش است. دستگاه های آشپزخانه صنعتی تحت شرایط سخت کار می کنند. اکثر آنها با حرارت بالا و رطوبت در ارتباط هستند و به همین دلیل امکان خرابی در آنها زیاد است. پس دسترسی به سرویسکاری که تخصص در این زمینه داشته باشد در حداقل زمان یک نیاز است. این تعمیرکارها در شهر اصفهان به وفور پیدا می شوند و بنابراین نگرانی درمورد تعمیرات تخصصی وجود ندارد.

موقعیت جغرافیایی عالی

از سوی دیگر اصفهان از نظر موقعیت جغرافیایی تقریبا در مرکز کشور واقع شده است. راه های ارتباطی شهرهای جنوبی کشور عمدتا به اصفهان ختم شده و از آنجا به سمت شمال کشور می رود. بنابراین دسترسی به اصفهان برای خرید دستگاه ها مخصوصا افرادی که در جنوب کشور ساکن هستند، بسیار آسان است. همچنین وجود باربری های متعدد امکان ارسال بار را از اصفهان به اقصی نقاط کشور می دهد. بنابراین اگر کسی علاقه به خرید از شهر اصفهان را داشته باشد، بدون دغدغه درمورد روش ارسال بار می تواند خرید خود را انجام دهد.

اگر بخواهیم جمع بندی داشته باشیم باید گفت که عوامل زیر در خرید مشتریان از شهر اصفهان تاثیر گذار است:
1) صنعتی بودن شهر اصفهان در همه زمینه ها
2) کیفیت بالای تولیدات در شهر اصفهان
3) وجود افراد سرویسکار و تعمیرکار در حوزه های تخصصی
4) قرار گرفتن اصفهان در موقعیت جغرافیایی مطلوب و امکان دسترسی به همه نقاط کشور

لوازم رستوران و کافه وارداتی یا ایرانی؟

از آنجاییکه بسیاری از وسایل دارای نمونه های ایرانی و وراداتی هستند، انتخاب گزینه مناسب ، نیاز به یک مشاور خوب دارد. در این نوشته سعی شده به اختصار در این مورد توضیح داده شود.
اینکه وسایل را وارداتی انتخاب کنیم یا ایرانی به عوامل زیر بستگی دارد:

1) حجم سرمایه گذاری: اگر کارفرما از نظر سرمایه گذاری مشکلی نداشته باشد بهترین گزینه برای اکثر لوازم و وسایل نمونه وارداتی است. البته منظور از وارداتی دستگاه های ساخت اروپا و آمریکا است. البته برخی برندهای چینی نیز وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. نکته مهم دیگر در هنگام انتخاب وسایل کافه و ورستوران وارداتی دارا بودن خدمات پس از فروش مناسب است. شما اگر بهترین دستگاه ها را هم تهیه کنید ، بالاخره روزی فرا می رسد که دستگاه شما نیاز به سرویس تا تعمیر پیدا می کند. بنابراین گزینه خدمات پس از فروش در کنار کیفیت تعریف می شود.
از طرف دیگر با پیشرفت روز افزون این صنعت در کشور عزیزمان، شاهد تولید دستگاه هایی بسیار با کیفیت و مشابه نمونه های وارداتی هستیم. امروزه بسیاری از دستگاه های وارداتی کپی برداری و مهندسی معکوس شده اند و با کیفیت بسیار مطلوبی در ایران ساخته می شوند.
در اینجا فروشنده آگاه و صادق نقش پررنگی را در پیشنهاد دادن وسایل رستوران و کافه بر عهده دارد. او می داند که کدام برند از کیفیت و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است.

2) حجم کارکرد: عمدتا دستگاه های خارجی برای حجم کار بالا ساخته شده اند. این دستگاه ها دوام زیادی دارند و در بحبوحه کار کم نمی آورند. بنابراین اگر به فکر راه اندازی یک مغازه در ابعاد وسیع هستید پیشنهاد اول ما به شما تجهیزات وارداتی مخصوصا در قسمت پخت و پز است. البته همانطور که در بالا هم گفته شد، می توان برخی تجیهزات را با نمونه ایرانی جایگزین کرد بدون اینکه در کیفیت کار مشکلی به وجود آید. این تصمیم بر عهده فروشنده است که به شما اعلام کند کدام نوع دستگاه مناسب کار شما است.

لیست لوازم رستوران و کافه را چطور تهیه کنیم؟

کسی که می تواند در این زمینه کمک بکند یک فروشنده با تجربه و آگاه است که بر تمامی زمینه های تجهیزات آشپزخانه صنعتی اشراف داشته باشد. برای راه اندازی یک کافه رستوران اقلام زیادی نیاز است که در ادامه به آنها می پردازیم. فروشنده بایستی با مشخصات فنی وظرفیت دستگاه های مختلف با برندهای متفاوت آشنا باشد تا بتواند طبق نیاز مشتری، دستگاه مطلوب را به او معرفی نماید.
البته ناگفته نماند که برخی سرآشپزها و راه اندازها نیز در این زمینه تخصص دارند ولی آنها عمدتا نوع دستگاه و ابعاد و اندازه را مشخص می کنند و اینکه کدام برند بهتر است را به عهده فروشنده می گذارند.

لیست لوازم رستوران

برای راه اندازی یک رستوران ابتدا بایستی مشخص کرد که چه منو غذایی قرار است در رستوران کار شود. ولی اگر به طور کلی بخواهیم به منو غذایی بپردازیم دو دسته منو برای رستوران می توان معرفی کرد. 1) غذای ایرانی 2) غذای فرنگی

لوازم رستوران و کافه

در ادامه با لیست تجهیزات مورد نیاز در این موارد آشنا خواهیم شد. برای غذای ایرانی عموما وسایل زیر مورد نیاز است:

1- فر دمکن برنج یا دیگ پخت برنج اتوماتیک؛ بسته به حجم کار
2- اجاق زمینی جهت پخت برنج
3- اجاق 4 یا 6 شعله جهت پخت و پز
4- تابه گردان برای سرخ کردن مواد غذایی در حجم زیاد ***
5- چرخ گوشت تسمه ایی یا گیربکسی بسته به نیاز مشتری
6- کباب سیخگیر ***
7- سیخ کباب و جوجه
8- دستگاه سیخ شور
یخچال مخصوص کباب
9- یخچال مخصوص نوشیدنی
10- یخچال مخصوص انبار مواد غذایی یا سردخانه
11- فریزر مخصوص انبار مواد غذایی یا سردخانه
12- کانتر گرم جهت گرم نگه داشتن غذای پخته شده
13- باسکول و ترازو
14- سینک و وان ظرفشویی
15- میزکار استیل
16- میز کار رویه تفلون (تخته کاری)
17- سیب زمینی پوست کن ***
18- پیاز پوست کن ***
19- دستگاه پیاز پوره کن ***
20- جاسیخی
21- میله های مخصوص سیخ کباب
22- ظرف پخت کته
23- دستگاه کته پز ریلی ***
24- وان چلو صاف کنی ***
25- گرمخانه مرطوب ایستاده ***
26- دیگ، ماهیتابه ، تشت، آبکش و ملاقه آلومینیومی
27- سالاد بار سرد ***
28- هود استیل یا گالوانیزه
29- سانترفیوژ یا هر نوع مکنده دیگر هوا
30- سرخکن
31- رنده برقی یا خلال کن
32- ماشین ظرفشویی ***

*** این دستگاه ها اختیاری است

برای منو غذای فرنگی دستگاه های تخصصی زیر به موارد بالا اضافه می شود:
1) گریل تخت روغنی
2) گریل ذغالی
3) بیفتک کوب ***
4) پاستا پز
5) کالباس بر
6) ساندویچ میکر

*** این دستگاه ها اختیاری است.

لیست وسایل کافه

لوازم کافه نیز به مانند سایر حوزه ها بستگی به منو دارد. لاین سرد و گرم کافه نیازمند وسایل مجزا و تخصصی خود است، ولی بطور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1) اسپرسوساز
2) آسیاب قهوه
3) مخلوط کن یا بلندر
4) یخ خردکن یا آیس کراشر
5) باراستیشن یا تاپینگ بار سرد
6) پیچر شور ***
7) تمپر
8) تمپ مت
9) پیچر
10) دماسنج
11) تال اسپون
12) جیجر
13) وافل ساز
14) کرپ ساز
15) ساندویچ میکر
16) شوکیک یا یخچال شوکیس
17) سرخکن
18) مایکروفر
19) گل خامه زن دستی یا برقی
20) یخساز
21) سینک و وان استیل
22) میز کار استیل
23) سماور برقی یا گازی
24) شیکر دستی
25) شیکر برقی
26) یخچال مخصوص نوشیدنی
27) فریزر مخصوص بستنی
28) تجهیزات قهوه دمی مانند سایفون، آیروپرس، وی 60، کمکس، کلدبرو

*** این دستگاه ها اختیاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *